Arhive lunareJanuary 2015

de -
0 6905

O parte dintre cei care tin post constata la finalul perioadei ca au acumulat cateva kilograme iar starea lor de sanatate nu este tocmai buna. Acest lucru se intampla atunci cand faceti exces de carbohidrati si grasimi nesanatoase adica paine alba , cartofii prajiti, produsele de patiserie sau cascaval si mezeluri de post. Care sunt regulile pe care trebuie sa le respectati in perioada postului pentru a nu va ingrasa si acumula toxine in organism , afati mai jos:

Pe langa ratiunile de natura spirituala postul are si o motivatie medicala, presupune curatarea organismului prin eliminarea toxinelor.

In post, dar nu numai, este bine ca doar jumatate din calorii sa provina din glucide complexe. Painea, cerealele integrale , cartofii, orezul brun si fructele sunt surse importante de glucide in aceasta perioada insa ele trebuie consumate cu masura. Pe de alta parte, eliminarea tuturor produselor de provenienta animala trebuie compensata prin consumul de proteine vegetale, mai exact linte,ciuperci nuci, migdale naut, mazarea, fasole uscata, avocado.

Evita sa mananci in post urmatoarele alimente; mezeluri si pate vegetale, chiftele sau snitele din soia, cartofi prajiti, margarina, supe instant, gogosi, covrigei, sticks-uri, cornulete sau chips-uri. Daca vrei sa tii post negru de o zi e important sa tii cont ca acesta nu se termina la apusul soarelul ci a doua zi dimineata. Vei evita astfel riscul unei mese foarte bogate seara care poate crea tulburari de digestie si insomnie.

de -
0 3118

Modul în care îmbătrânim ţine în mare parte de moştenirea genetică dar, cu siguranţă, toţi ne dorim să încetinim acest proces. Jane Fonda pare să fi reuşit acest lucru. Ea spune că unul dintre ingredientele îmbătrânirii frumoase şi lente este alimentaţia echilibrată şi corectă. Am făcut pentru dumneavoastră un top al alimentelor anti IMBATRANIRE…

LOCUL 1
Pe locul întâi în topul alimentelor anti îmbătrânire se află strugurii negri. Consumaţi cu tot cu coajă şi sâmburi furnizează organismului resveratrol, taninuri, acid elagic şi izoflavonoide care neutralizează acţiunea nocivă a radicalilor liberi, principalii factori care provoacă îmbătrânirea celulară. Strugurii încetinesc îmbătrânirea, contribuie la menţinerea supleţii pielii şi cartilajelor, inhibă efectul nicotinei, au rol detoxifiant şi curaţă organismul de rezidurile metabolice.

LOCUL 2
Locul 2 în top este ocupat de un aliment cu rol important în încetinirea procesului de îmbătrânire; peştele gras, adică somonul, tonul, sardinele, heringul sau macroul. Conţine acizi graşi esenţiali omega 3 care asigură permeabilitatea membranelor celulare, lăsând nutrienţii să intre în organism şi substanţele toxice sa iasă din celule. În plus contribuie la menţinerea depozitelor de grăsime din derm care dau elasticitate pielii şi o protejează de apariţia ridurilor

LOCUL 3
Ardeiul gras, indiferent dacă este roşu, verde sau galben nu trebuie să lipsească dintr-o alimentaţie anti aging. Are bioflavonoide şi fitonutrienţi care previn îmbătrânirea retinei şi scăderea acuităţii vizuale cauzate de înaintarea în vârstă. Reţineţi însă că ardeiul gras roşu conţine de două ori mai multă vitamina C decât cel verde, iar dacă sunteţi fumători nevoia de vitamina C este cu 70% mai mare decât în cazul nefumătorilor.

LOCUL 4

Oul intră în topul nostru pe locul 4. Este un aliment complet care, pe lângă proteinele etalon cu toţi aminoacizii esenţiali, conţine minerale şi vitamine liposolubile A, D şi E, care sunt absorbite uşor de organism.

LOCUL 5

Fructele de pădure conţin mari cantităţi de vitamina C dar şi fitonutrienţi care previn formarea substanţelor cancerigene şi a radicalilor liberi în organism. Pot fi consumate proaspete dar şi după ce au fost păstrate la congelator pentru că işi păstrează majoritatea substanţelor nutritive

de -
0 7998

Studiile arata ca romanii se ingrasa intre 3 si 5 kilograme in perioada sarbatorilor sau in concediu iar dupa, intra in febra curelor de slabire. Cele mai tentante dar si periculoase in acelasi timp sunt dietele drastice care iti promit rezultate miraculoase intr-o perioada foarte scurta de timp. Titluri precum “slabesti 10 kg intr-o saptamana fara niciun efort” apartin mai degraba literaturii SF si n-ar trebui sa va entuziasmeze. Iata cateva dintre riscurile curelor de slabire drastice:

1 INCETINIREA METABOLISMULUI

Unul dintre motivele esecului atunci cand va doriti sa slabiti este nerabdarea.  Joaca de-a dieta sau alternarea perioadelor de restrictie maxima cu cele de excese alimentare favorizeaza ingrasarea si iti da metabolismul peste cap. Organismul isi va diminua semnificativ cheltuielile energetice si se poate ajunge la situatii extreme in care doar 500 de calorii sa-i fie sufieciente iar orice depasire a acestui prag sa insemne acumulare de kilograme.

 

2. PIERDEREA MASEI MUSCULARE SI SCHIMBAREA COMPOZITIEI CORPORALE

 

3. DEZECHILIBRE HORMONALE SI DEREGLARI MENSTRUALE pot fi efecte ale unei diete dezechilibrate si insuficiente cantitativ.

 

4. DEFICIT DE VITAMINE SI MINERALE SI IMBATRANIREA PREMATURA A PIELII   . Dietele restrictive, hipocalorice, duc la un deficit de vitamine si minerale, precum si la afectarea retelelor de colagen subcutanate. Asta inseamna ca pielea incepe sa capete un aspect imbatranit, lipsit de elasticitate iar ridurile se accentueaza.

 

Alte dezavantaje ale curelor de slabire drastice sunt aparitia sau accentuarea  celulitei, riscul aparitiei unor afectiuni renale, intestinale sau ale vezicii biliare.  CURELE DE SLABIRE NU AU TERMEN DE GARANTIE SI NU POT FI UN MOD DE VIATA !

de -
0 1535

Unul din 5 romani declara ca se ingrasa in concediu iar media este de 2-3 kilograme in 2 saptamani. Solutia nu e sa va abtineti de la mancare ! Iata cateva trucuri care va ajuta sa va mentineti greutatea in vacanta.

O prima regula de care ar trebui sa tineti cont are legatura cu momentul zilei in care alegeti sa consumati alimente periculoase pentru silueta. Daca va e pofta de gogosi, saorma, prajituri, cartofi prajiti, hamburger, biscuiti incercati sa lee mancati in prima parte a zilei , pana in ora 15. In acest fel ii veti da organismului sansa sa consume alimentele respective , nu sa le stocheze sub forma de grasime. Masa de seara ar trebui sa contina obligatoriu o salata din legume proaspete de sezon. Datorita continutului de fibre, senzatia de satietate va aparea mult mai repete si v eti manca mai putin fara sa percepeti acest lucru ca pe o restrictie. Combinatia ideala pentru masa de seara in concediu este friptura cu salata . Profitati de orice ocazie pentru a face miscare , jucati volei, fotbal, mergeti cu bicicleta si alegeti orice forma de distractie care presupune miscare. Un exercitiu excelent pentru toti muschii corpului este mersul prin apa la nivelul genunchilor sau chiar alergarea daca sunteti bine antrenat. Un alt sfat util pentru a tine departe kilogramele este sa nu mergeti la culcare inainte de a face o plimbare in aer liber de minimum 30-40 de minute. Va dorim concediu placut ,fara kilograme in plus.

de -
0 9005

Știu, este greu de crezut, dar antrenamentele scurte și intense (15-20 minute) sunt mult mai eficiente în arderea grăsimilor și încetinirea procesului de îmbătrânire decât cele care durează ore întregi. Dacă alergi pe bandă sau faci aerobic o oră, corpul tău va produce o cantitate mare de stres oxidativ care nu face altceva decât să îți accelereze procesul de îmbătrânire celulară. În plus, va scădea secreția hormonului de creștere (Hgh) care are un rol important în arderea grăsimilor. Când faci însă antrenamente scurte și intense, stresul oxidativ este mai mic, iar corpul produce o cantitate mai mare de hormon de creștere pentru următoarele 36 de ore. Dacă asta nu te convinge, gândește-te la cum arată un maratonist în comparație cu un alergător de 100 sau 200 m! Primul este în majoritatea cazurilor uscat, cu masa musculară redusă și piele cu aspect îmbătrânit. Sprinterii au în schimb mușchi conturați și piele fermă.

Ideea antrenamentelor scurte și intense a pornit de la doctorul Tabata căruia îi mulțumesc, deoarece dacă nu era el, eu și acum alergam pe bandă…J.

Protocolul Tabata

Sună complicat, dar nu este. Protocolul Tabata este o metodă de antrenament cardiovascular care mărește performanța și condiția fizică în foarte scurt timp, mai exact 4 minute… Sună prea frumos ca să fie adevărat, nu?

În 1996 doctorul Izumi Tabata de la Institutul de Sport și Fitness din Tokyo a publicat alături de echipa sa un studiu prin care a demonstrat că această rutină de antrenament repetată de 5 ori pe săptămână, timp de 6 săptămâni, îmbunătățește performanța sportivă și accelerează metabolismul.

În ce constă protocolul Tabata: 20 de secunde de efort maxim urmate de 10 secunde de repaus. Această secvență se repetă de 8 ori, ceea ce înseamnă 4 minute. Tabata a aplicat această metodă de antrenament pe componenții echipei olimpice de patinaj viteză a Japoniei, iar rezultatele au confirmat ipoteza studiului. Acest tip de antrenament mărește atât capacitatea aerobă, cât și pe cea anaerobă a sportivilor, așa că poate fi folosită de alergătorii pe distanțe lungi, dar și de sprinteri. Cu alte cuvinte, Tabata a demonstrat că antrenamentele scurte și intense sunt… cheia marilor succese J! Eficiența acestui tip de antrenament stă, se pare, în intervalul foarte scurt de odihnă dintre exerciții. În antrenamentele convenționale este recomandat ca raportul dintre efort și repaus să fie 1 la 3, adică durata pauzei dintre exerciții să fie de 3 ori mai lungă decât cea de efort. Tabata a schimbat total acest raport și a redus perioada de repaus la jumătate din cea de efort.

Recent a mai aparut un studiu care confirma cele scrise mai sus. Cercetarea a fost publicată în Health & Fitness Journal, un jurnal ştiinţific publicat de American College of Sports Medicine, cea mai importantă instituţie de medicină sportivă din lume.

Cei doi experţi care au realizat acest studiu afirmă că o combinaţie de 12 exerciţii efectuate de-a lungul a şapte minute pot produce aceleaşi efecte benefice pentru sănătate ca orele petrecute făcând alt tip de efort fizic.

Cele 7 minute de efort sunt efectuate la o intensitate înaltă, toate cele 12 exerciţii fiind elaborate pe baza unor dovezi ştiinţifice. „Există dovezi foarte clare ce atestă că antrenamentul HIIT (high-intensity interval training) oferă toate avantajele antrenamentelor obişnuite, dar într-un timp mult mai redus”, a explicat Chris Jordan, co-autor al studiului şi totodată director în cadrul Human Performance Institute din Orlando, Florida.

De exemplu, cercetările efectuate de oamenii de ştiinţă de la Universitatea McMaster din Ontario au arătat că doar câteva minute de antrenament efectuat la o intensitate apropiată de capacitatea maximă a unei persoane duc la schimbări moleculare în cadrul muşchilor comparabile cu cele observate după câteva ore de alergat sau de mers cu bicicleta.

Antrenamente de tip HIIT gasiti in PROGRAMUL 3 S SANATOASA SUPLA SATULA care poate fi comandat pe www.librarie.net

Exemplu de antrenament HIIT:

de -
0 2111

Cistita este una dintre cele mai intalnite infectii ale aparatului urinar iar femeile sunt predispuse la aceasta afectiune. Pe langa consultatia medicala exista cateva masuri de ordin alimentar  de care puteti sa tineti cont pentru a grabi vindecarea.

Pe langa tratamentul medicamentos pe care trebuie sa vi-l prescrie medicul, puteti sa respectati si cateva reguli care pot accelera vindecarea cistitei si prevenirea recidivelor.

In primul rand trebuie sa cresteti cantitatea de apa bauta pe parcursul unei zile. In acest fel veti elimina mai repede continutul infectios din urina.

Evitati produsele care contin cofeina, cafea, ceai, bauturi de tip cola, medicamente impotriva racelii si alcoolul deoarece agraveaza iritatia vezicii urinare si intensifica simptomele bolii. Consumati cat mai multe alimente bogate in vitamina C. Actiunea ei antioxidanta intareste sistemul imunitar si combate infectiile. Fructele de padure, zmeura, fragii,murele, consumate de minimum 3 ori pe saptamana, scad riscul de recidiva a infectiilor urinare.

Un remediu traditional si eficient in tratarea cistitei il reprezinta sucul de merisoare. Contine fitonutrienti si impiedica bacteriile care provoaca infectiile sa se fixeze si sa se dezvolte in peretii vezicii urinare. Un pahar de suc de merisoare pe zi poate preveni si chiar trata cistita.

de -
0 1616

Peste 70 % dintre adulti sufera de dureri de cap . Cele mai multe dintre acestea  trec usor fiind cauzate de simple raceli sau incordarea psihica. Daca cefaleea apare frecvent ea poate fi semnul unor afectiuni mult mai grave iar in acest caz consultatia medicala nu trebuie amanata. Un alt lucru de care trebuie sa tineti cont este faptul ca unele alimente consumate in cantitati mari pot provoca dureri de cap. Iata care sunt acestea:.

Alcoolul este unul dintre  cei mai puternici declansatori ai durerilor de cap. Atunci cand consumi alcool, circulatia sangelui catre creier este mai intensa. Vinul rosu da cel mai frecvent dureri de cap din cauza unor substante pe care le  contine, anume taninul  si sulfitii . La fel se intampla si cu vinul alb dulce , sampania si berea. Alcoolul consumat excesiv duce la cresterea nivelului de tiramina ce poate si ea declansa migrene. Tiramina mai poate sa fie prezenta in masline,  fructe uscate, carnea procesata (mezeluri, carnati, hotdog) sau in branzeturile cu mucegai.

Bananele sau citricele contin atat tiramina cat si histamina substante care  pot  declansa cefalee.

Clasicii covrigi sau aluatul din uzuala pizza pot sa contina cumarina, o substanta acuzata si ea ca ar putea provoca dureri de cap.

Daca suferiti frecvent de migrene  ar fi bine sa va uitati cu atentie pe eticheta produselor pe care le consumati constant si sa le excludeti pe cele care contin monoglutamat de sodiu sau , mai simplu, E 621.  Acest aditiv, care se gaseste intr-o varietate mare de produse ,este neurotoxic şi nu trebuie consumat de femei însărcinate, bătrâni, cardiaci sau  hipoglicemici.  E 621 se gaseste in sosul de soia, carnati, salam, supe instant, legume in conserva, bulion, aromele de pui, mancarurile preparate in restaurantele chinezesti, japoneze sau thailandeze

de -
0 1988

Degeaba iti cumperi cele mai sanatoase   alimente, daca modul in care le gatesti este nociv.  De cele mai multe ori ne alegem instrumentele din bucatarie in functie de pret, spatiul ocupat , rapiditatea in prepararea mancarii , designului si pierdem din vedere capacitatea lor de a pastra intacte calitatile nutritive ale alimentelor.

Prof. Dr. Mencinicopschi a facut in cartea “Reinvata sa gatesti. Carte de bucate sanatoase” o analiza detaliata a instrumentelor in care gatim, astfel incat sa stim la ce ne expunem atunci cand pregatim diverse mancaruri.

“Stiati ca, pentru a avea o mancare sanatoasa trebuie sa stim sa alegem instrumentele potrivite, compatibile cu alimentele? Sunt preferate instrumentele confectionate din ceramica, teflon, sticla, otel inoxidabil alimentar si fonta smaltuita. Nu sunt indicate vasele din aluminiu, cupru, vasele acoperite cu teflon de slaba calitate sau cele cu smaltul deteriorat”, ne explica dr. Menci .

Instrumente de gatit – ASA DA  

1.      Dispozitivul de fierbere in vapori de apa

Acesta consta in mai multe vase suprapuse, perforate, asezate peste un vas in care se pune apa. Legumele si carnea introduse intr-un astfel de vas isi pastreaza nutrientii in stare activa.

2.      Wok-ul

Acest instrument asiatic de gatit a castigat tot mai multi adepti deoarece forma sa permite amestecarea uniforma a carnii, a pestelui si a legumelor, utilizandu-se in acelasi timp o cantitate mica de grasime si necesitand un timp redus de gatire, ceea ce duce la menajarea nutrientilor din alimente.

3.      Oala sub presiune

“Sunt indicate doar cele din oteluri inoxidabile alimentare. Temperatura din oala, de peste 100 grade Celsius, reduce timpul de preparare a mancarii si implicit salvarea calitatii alimentelor, in timp ce apa care acopera alimentele, folosita la supe si ciorbe, este extrem de bogata in nutrienti”

4.      Gratarul

Acest instrument de gatit se afla in acelasi timp la rubrica Asa Da, cat si la rubrica Asa Nu.

De ce nu este bun gratarul?

–  Daca sub gratar se afla foc direct, grasimea scursa din carne se va aprinde si va genera substante cancerigene.

–   Arderea carbunilor genereaza de asemenea substante toxice, care contamineaza carnea odata cu fumul.

Cand este bun gratarul?

–     Atunci cand gratarul este construit din doua piese suprapuse, atunci cand caldura nu se afla direct sub alimente adica in cazul gratarului care se pune pe aragaz.

Atunci cand gratarul este vertical asemenea gratarelor folosite la saorma.

Instrumente de gatit -> ASA NU!

Un mare NU il primeste cuptorul cu microunde. Desi rapid atunci cand nu avem timp sa gatim, acesta ne scurteaza timpul pana ajungem la medic!

Alimentele incalzite la microunde sunt devitalizate si nehranitoare, iar recipientele folosite la incalzirea mancarii pot emana compusi toxici!

de -
2 3278

Ficatul este cel mai mare organ din corpul nostru, iar spre deosebire de alte organe are capacitatea uimitoare de a se regenera. Cu numai 20% din tesutul hepatic se poate asigura functionarea intregului organism. Cu toate acestea ficatul nostru este sensibil la alimentatia gresita, schimbari climatice sau starile de agitatie mentala. Cum il puteti proteja?

Romania se situeaza pe locurile fruntase in Europa privind incidenta afectiunilor hepatice, cu peste 6% din populatia activa .

Inainte de a consuma orice aliment sau medicament, ganditi-va ca toate acestea trec prin ficat, organ care este capabil sa determine care dintre substantele ingerate sunt cu adevarat necesare pentru organism. De aceea, este esential sa il protejam, luand cateva masuri simple de igiena alimentara si nutritie.

Evitati alimentele consevate altfel decat prin congelare si incercati sa consumati cat mai multe produse proaspete. Reduceti sau excludeti bauturile carbogazoaze, prajelile , afumaturile si grasimile de origine animala.

Alcoolul sub orice forma trebuie eliminat din alimentatie daca suferiti de o boala hepatica. Este o substanta toxica , metabolizata exclusiv in ficat , care accelereaza distrugerea celulelor hepatice fragilizate deja de boala.

Pe langa o alimentatie sanatoasa, regimul de viata al persoanelor cu afectiuni hepatice trebuie sa cuprinda obligatoriu 6-7 ore de somn, evitarea stresului si a efortului fizic foarte intens.