Arhive lunareFebruary 2015

de -
0 20687

INGREDIENTE:

-150 g fasole verde fiarta

-2 linguri ulei de canepa (www.canah.com)  sau masline

-3 lingurite seminte de floarea soarelui crude

-patrunjel si marar dupa gust

-sare

-usturoi dupa gust

de -
1 9248

TOP ALIMENTE SANATOASE PE CARE SA LE CONSUMI IN POST ( ca sa nu te ingrasi)

1. CIUPERCI
2. LEGUME PROASPETE DE SEZON
3. CEREALE SI PSEUDOCEREALE – QUINOA, AMARANTH, MEI, HRISCA, OVAZ- cu moderatie
4.OLEAGINOASE -MIGDALE, NUCI,ALUNE, SEMINTE DE DOVLEAC CRUDE, SEMINTE DE FLOAREA SOARELUI- cu moderatie ( 1-2 pumni de semin de seminte crude/zi)
5. LEGUMINOASE -LINTE,FASOLE, MAZARE – cu moderatie
6. OREZ SALBATIC ( CU MODERATIE) 100-150 g /zi
7.POLEN
8. LAPTISOR DE MATCA
9.MASLINE -cu moderatie
10.FRUCTE PROASPETE 2 fructe/zi

TOP ALIMENTE DE EVITAT IN POST( DACA NU VREI SA-TI BATI JOC DE ORGANISMUL TAU)
1.PATE VEGETAL
2.CHIFTELE, SNITELE DIN SOIA
3.MEZELURI DE POST
4.PAINE ALBA
5. CARTOFI PRAJITI
6.MARGARINA
7.SUPELE INSTANT
8.GOGOSI, COVRIGEI, STICKSURI, CORNULETE, GOGOSI
9. NAPOLITANE, BISCUITI
10. SOSURI : MAIONEZA DIN COMERT, KETHUP

de -
1 3982

Ingrediente( pt 10 portii) :200g faina de migdale, 100 g faina de canepa (www.canah.com) ,250 g unt, 250 g ciocolata neagra 85% cacao, 100g xylitol, 5 oua. Se bat albusurile spuma. Separat se amesteca bine untul cu zaharul. Apoi se adauga pe rand galbenusurile, faina, ciocolata topita, albusurile . Se baga la cuptor 16-18 min la 160 de grade.

de -
2 6495

salataIngrediente:
Valeriana ( nelimitat) – calmeaza starile nervoase, contine vit C, acid folic, calciu, magneziu, potasiu
Seminte de canepa- www.canah.com
Mei-( se fierb 3 linguri de mei in 200 ml apa timp de 10-15 min )- combate starile de balonare sau greata, contribuie la functionarea optima a digestiei
Rosii (2-3 buc)
Ulei de canepa-www.canah.com
Sare, busuioc, coriandru, rozmarin

de -
0 2829

Supa dovleacE o varianta cu mai putine calorii decat cea obisnuita ( cu ceapa calita, cartof, smantana etc)
Ingrediente: 1 kg dovleac , un ardei gras, o ceapa, un pastarnac, o radacina de patrunjel, 3 linguri ulei de canepa ( www.canah.com) , 2 lingurite seminte de canepa ( www.canah.com), jumatate de lingurita de ghimbir, coriandru, sare, piper. Se pun legumele la fiert si cand sunt gata se adauga condimentele si uleiul. Se amesteca in blender pana se formeaza o crema.

de -
2 5759

Daca ar fi sa acordam un premiu pentru popularitate unui aliment cu siguranta acesta ar fi castigat de quinoa, o leguma sau pseudocereala cum o numesc nutritionistii, care se bucura de tot mai mult succes in ultima vreme ….si pe buna dreptate. Care sunt beneficiile boabelor de quinoa si cum se prepara aflati mai jos:

Quinoa este o cereala foarte apreciata in intreaga lume. Originara din America de Sud era considerata de catre incasi o planta sacra pe care o foloseau in timpul ritualurilor. Desi quinoa este preparata si consumata ca o cereala este de fapt o samanta inrudita cu spanacul si sfecla.

Semintele sunt rotunde, cam de marimea semintelor de mei sau de susan si se gasesc intr-o varietate mare de culori , de la rosu la mov la verde si galben, insa forma de quinoa cea mai comunaeste cea de culoare alb-galbui.

Quinoa de gaseste in raioanele de alimente naturale sau bio ale supermarketurilor sau in magazinele organice.

Avantajele ei constau in continutul bogat in proteine complete care contin contine toti aminoacizii esentiali, in mod special lizina , necesara organismului pentru cresterea si repararea tesuturilor. Pe langa fier, calciu, potasiu, magneziu , mangan, boabele de quinoa au in compozitie , fitonutrienti eficienti in prevenirea cancerului si a afectiunilor inimii. Un alt avantaj , deloc neglijabil , il constituie lipsa glutenului, element prezent in alte cereale precum grau,secara, ovaz si suspectat ca ar produce , inclusiv persoanelor care nu sufera de intoleranta, alergii, balonare , probleme digestive.

Quinoa se prepara foarte usor si poate fi folosita ,in salate, supe, budinci, in amestec cu legume sau in deserturi. Se fierbe asemanator cu orezul, peste o cana de quinoa se adauga 2 de apa. Semintele de quinoa au un strat de saponina care le confera un gust amar si din cauza caruia sunt destul de toxice. De aceea trebuie spalate bine sub un jet de apa rece. Fierberea se face in 15-20 de minute la foc mic iar boabele isi maresc dimensiunea si capata o consistenta pufoasa. Este ideala pentru alimentatia vegetarienilor sau a perioadelor de post si poate fi o varianta sanatoasa si gustoasa de mic dejun