Arhive lunareJuly 2015

de -
1 8794

Este satioasa si contine multe legume proaspete care ajuta organismul sa nu se deshidradeze

INGREDIENTE

– 150 g cuscus

– 1 ardei kapia

-1 castravete de gradina

– 2 rosii

– 2 tulpini de telina ( apio)

– 1 dovlecel proaspat ( nepreparat termic)

– 1 legatura de patrunjel

– 1 ceapa rosie

– 1 morcov mic

– ulei de canepa ( www.canah.com)

– sare

Se adauga apa fiarta peste cuscus ( 250 -300ml) , se acopera 10 minute pana cand toata apa este absorbita. Se amesteca restul ingredientelor.

de -
0 8616

1. Dintre toate lichidele apa este singura care hidrateaza organismul incepand de la nivel celular. Necesarul de apa al unui adult in conditii de temperatura, umiditate, efort,  normale este intre 30-35 ml/ kg corp. In conditii de canicula e bine ca aceasta cantitate sa fie de 40 ml/ kg corp. Deci , daca ai 60 de kilograme, trebuie sa bei 2,4 l de apa pe zi.

2.  Pe canicula nu beti apa cu gheata! Temperatura la care se bea apa este intre 10-37de  grade. Apa foarte rece pe timp de canicula poate provoca soc termic, stres digestiv, vasoconstrictie periferica . Acest lucru este periculos mai ales  la copii , varstnici, cei care sufera de boli cardiovasculare.

3. Una dintre cele mai valoroase ape este apa vie structurata care se gaseste in fructe si legume . Ea nu poate satisface insa necesarul de apa al organismului. Pe canicula este recomandata apa minerala naturala cu un continut de minerale intre 1000-1500 saruri la litru mai bogata in sodiu sub forma de carbonat de sodiu pt pastrarea echilibrului electrolitic si acido bazic al organismului.

4. Evitati cafeaua atunci cand temperaturile sunt ridicate!  Cafeaua este diuretica si deshidrateaza . Daca nu va puteti abtine,  regula e sa beti 2 pahare cu apa la fiecare ceasca de cafea.

5. Invatati sa beti corect apa  sau cum spune dr Menci ” apa se mananca”.    Prin asta se intelege ca nu puneti sticla la gura si o lasati jos cand ajungeti la jumatate ci  ca  apa trebuie bauta cu inghitituri mici, plimbata prin gura, amestecata cu saliva si abia apoi inghitita. Astfel ea ajunge la tensiunea superficiala a lichidelor fiziologice ( sange, limfa) si poate fi folosita la adevarata ei valoare, aceea de a hidrata celulele.

6.Beti apa la fiecare 30-40 min, nu  doar cand  va e sete pentru  ca asta inseamna ca sunteti deja deshidratati.

7.Cand va treziti dimineata beti obligatoriu un pahar cu apa, la fel si seara la culcare.

8. Nu lasati apa  in ambalaje tip pet la soare!  Apa astfel pastrata este detetiorata cu ftalati si bisfenol A , substante periculoase pt organism. Cele mai bune ambalaje pentru t apa sunt ceramica si apoi sticla. Avand in vedere ca e greu sa bei apa doar din aceste ambalaje,  aveti  macar grija sa nu uitati pet- uri cu apa la soare!

9. Tot dr Menci  spune  ca” A BEA LICHIDE NU E ACELASI LUCRU CU A TE HIDRATA ”  . Adevarata hidratare inseamna apa care ramane in celule, tesuturi, organe si poate fi folosita ca suport al vietii si sanatatii. De aceea este foarte important  sa stim ce lichide bem , cand si cate.

10. Nu beti alcool pe canicula!

Foto: www.mediaslive.ro

IMG_20150721_083457

de -
2 14427

Va propun astazi un set de exercitii simple si eficiente pe care le puteti face oriunde. Eu am ales balconul pentru  ca ma bronzez in acelasi timp si nu-mi bate nimeni in teava 🙂 !

de -
0 6168

 

Prietena mea Adina Halas ne-a vizitat la ultima intalnire din workshopul 3 S si a filmat  cateva imagini pe care “le-a asamblat” cu talent regizoral 🙂 ( cu studii !!) intr-un filmulet care sper sa va ajute  sa va faceti o idee despre ce se intampla in cele 8 intalniri ale workshopului. In caz ca va intereseaza si doriti detalii,  intrati pe www.fitnesscluboroviceanu.ro  sau sunati la 0372749837.