CATEVA PONTURI CA SA NU VA INGRASATI IN POST

0
3092

 

  1. Legumele sunt alimentele de baza in alimentatia de post. Ele trebuie consumate la fiecare masa principala. Atentie insa, termenul “legume” este larg si cuprinde 3 categorii:

-Legume cu continut mare de amidon 10-20% sau leguminoase (fasole, mazare , cartofi, linte). Acestea           trebuie consumate cu moderatie adica 3-4 linguri (de produs finit)cu varf la o masa si evitate la cina.

-Legume cu un continut mediu de amidon 5-7% sau radacinoase (morcov ,sfecla,gulie, ceapa)

– Legume cu un continut redus de amidon (sub 5%) adica verdeturi,conopida, dovlecei,ardei gras, rosii

  1. Fructele fac parte din categoria desert si se consuma mult mai rar decat legumele. Daca veti combina fructe, legume si pudra proteica din canepa intr-un smoothie, acesta va fi mai diluat in zahar si mai concentrat in fitonutrienti si proteine vegetale.

CB_002Va las mai jos reteta unui smoothie proteic de post, foarte gustos si nutritiv. Eu il pregatesc cu ajutorul storcatorului meu prin presare la rece Kuvings C9500  din urmatoarele ingrediente:

150 g ananas

2 pumni de baby spanac si rucola

1 mar verde

Jumatate de avocado

Jumatate de morcov

2 lingurite de pudra proteica din canepa ( se adauga la sfarsit in pahar)

Se echipeaza storcatorul Kuvings ul cu sita pentru smoothie, se spala si se curata ingredientele apoi se introduc pe rand in storcator. Se toarna in pahar, se amesteca pudra proteica din canepa, se amesteca si se bea imediat pentru o eficienta maxima. Acest smoothie este o gustare excelenta intre mic dejun si pranz. Storcatorul Kuvings stoarce eficient atat frunzele usoare de baby spanac si rucola dar si morcovul cu fibra dura. Mai multe detalii despre storcatorul cu presare la rece Kuvings C9500 AICI

CB_0013.Din cauza ca proteinele vegetale sunt inferioare din punct de vedere al calitatii celor animale , ele trebuie combinate cu atentie. Asociati proteinele de origine vegetala astfel incat sa aveti tot spectrul de aminoacizi esentiali in dieta. Pentru un aport optim de aminoacizi esentiali, combinati la aceeasi masa legume si cereale cum ar fi orez cu mazare, fasole cu porumb, cuscus cu naut sau linte.

 

  1. Evitati sau chiar excludeti in post urmatoarele produse

-mezeluri de post

-pate de post

-snitele, chiftele de post

-covrigei, sticksuri,merdenele,prajituri de post

-cartofi prajiti, chips-uri

-maioneza, sosuri de post

-supa ( instant) la plic

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here