CATEVA PONTURI EFICIENTE PENTRU CUMPARATURI ATUNCI CAND VREI SA SLABESTI

0
2019
  1. NU PLECA LA CUMPARATURI CU STOMACUL GOLl! Vei fi tentat/a sa pui in cos tot felul de alimente daunatoare pe care nu le-ai fi cumparat daca mancai inainte de a pleca de acasa. E mai sigur sa eviti ispitele decat sa incerci sa le rezisti asa ca nu te duce sa te plimbi, de curiozitate doar :), pe la raionul cu dulciuri sau alte rontaieli periculoase.
  2. Citeste etichetele! Chiar daca ti se pare ca trebuie sa faci o facultate de chimie ca sa intelegi ce scrie , nu e chiar asa. Pentru inceput, urmareste ordinea in care sunt trecute ingredientele. Ele sunt enumerate in ordinea descrescatoare din punct de vedere al cantitatii. De exemplu, daca pe ambalaj scrie PAINE DE SECARA iar cand te uiti la ingrediente observi ca faina de secara este la jumatatea sau, finalul listei de ingrediente atunci inseamna ca nu prea e paine de secara. Mai degraba paine alba de grau cu un strop de secara…
  3. Exista cateva denumiri care te pot induce in eroare cum sunt: “LIGHT”, “DIET” sau “FARA COLESTEROL” “GLUTEN FREE”

LIGHT poate sa insemne mai multe lucruri. Un produs pe care scrie LIGHT poate sa aiba mai putina    grasime dar continutul de zahar sa fie la fel sau marit sau poate sa aiba mai putin zahar dar grasime sa  existe in continuare.

DIET- inseamna produs pentru diabetici in care zaharul a fost inlocuit cu fructoza sau alt indulcitor cu  absorbtie mai lenta insa continutul caloric ramane acelasi deci ingrasa la fel de tare.

GLUTEN FREE- este inscriptia pentru alimentele fara gluten destinate persoanelor care sufera de  celiachie sau sensibilitate la gluten. Aceste produse au acelasi continut caloric si numar de e-uri ca si  cele conventionale ( sau chiar mai mare cateodata).

FARA COLESTEROL- Daca gasiti aceasta inscriptie pe o sticla de ulei vegetal e o manipulare.  Colesterolul exista doar in grasimea de origine animala, deci e normal ca un ulei vegetal sa nu aiba colesterol. E ca si cum ar scrie pe o sticla de apa “fara cofeina”

  1. Cumparati laptele in cutii de carton si uleiul in sticle inchise la culoare. Asta din cauza ca lumina faciliteaza pierderea de vitamine si rancezirea (oxidarea)
  2. Cumparati legumele si fructele in stadii de coacere diferite! Cele bine coapte vor fi mancate primele iar cele mai verzi vor putea fi pastrate mai multe zile astfel incat sa se coaca intre timp.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here