DE CE E ZAHARUL PERICULOS SI CUM POTI SA REDUCI CONSUMUL

0
2498

Dintre toate relele alimentare, zaharul ocupa detasat locul 1 desi multa vreme ni s-a spus ca grasimea. Unii specialisti precum Robert Lustig, endocrinolog si specialist in obezitate infantila,, numeste zaharul “toxina cronica”, un fel de otrava.

Cercul vicios al consumului de dulciuri arata asa: ai mancat o farfurie de prajituri, glicemia a crescut brusc, pancreasul secreta insulina care scade rapid glicemia iar caloriile consumate se transforma in depozite de grasime. Cu cat consumi mai mult zahar cu atat iti doresti mai mult si ai senzatia ca “iti cere organismul”. Singura sansa ca farfuria de prajituri sa nu se transforme in grasime este sa faci un antrenament (intens sau indelungat) in maximum 2 ore de cand ai mancat. Zaharul produce una dintre cele mai puternice dependente, comparata cu cea provocata de droguri. De aceea persoanelor care mananca putine dulciuri, zilnic,le va fi mult mai greu sa stea fara zahar decat celor care mananca o data pe saptamana o cantitate mai mare.

Creierul nostru este dependent de nivelul glucozei din sange. Daca nu mananci cateva ore, vei simti brusc nevoia de dulce pentru ca, instinctiv, creierul stie ca cel mai rapid si eficient combustibil e zaharul. De fapt el are nevoie de glucide, nu de zahar!  Pentru ca e greu sa elimini in totalitate zaharul din viata ta atunci cand esti deja dependent, iata cateva gesturi simple care sa va ajute sa reduceti consumul:

  1. Folositi in cafea, prajituri, ceai, condimente precum scortisoara si vanilia, pentru ca diminueaza nevoia de dulce
  2. Cititi etichetele si evitati produsele care contin zahar invertit, sirop de porumb (HFCS) sau monoglutamat de sodiu (E621). Au putere mare de indulcire, pervertesc gusturile si creeaza dependenta.
  3. Daca la o masa ati consumat cartofi, orez, paste, paine cuscus, gris, quinoa etc, sariti peste desert
  4. Fanii sucurilor pot sa incerce variantele in care domina legumele iar prezenta fructelor este simbolica. Mie imi place o combinatie cu un gust foarte bun care contine printre altele si anghinare o leguma care creeaza falsa impresie de gust dulce datorita continutului crescut de inulina. In plus inulina imbunatateste tranzitul intestinal, stimuleaza metabolismul si are un indice glicemic scazut.
  5. Mananca la fiecare masa ( mai putin cea de seara daca vrei sa slabesti) produse cu amidon adica paine, paste, mamaliga, orez, linte, mazare, fasole, sfecla, cartofi

Sursa foto: Foodstory

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here