DIETA DE TOAMNA-TOP 5 ALIMENTE PE CARE TREBUIE SA LE CONSUMI

6
7603

Urasc toamna, dar asta nu inseamna ca nu-i recunosc avantajele. Este un anotimp de tranzitie de la bioritmul de vara la cel al sezonului rece si vine cu o abundenta de fructe si legume bogate in elemente nutritive. Nu e nimic intamplator, organismul are nevoie de toate produsele toamnei pentru a se intari si a capata cea mai buna forma pentru iarna. Acum e momentul ideal pentru legumele care cresc in subsol (telina, sfecla, cartofi, pastarnac, radacina de patrunjel) pentru o cura de struguri sau produse probiotice care sa stabileasca echilibrul intestinal.
Iata legumele si fructele care nu trebuie sa va lipseasca din alimentatie toamna:
cb_001-3

1 SFECLA ROSIE consumata cruda in salate sau coapta la cuptor are efecte remineralizante si revigorante. Combate anemia si stimuleaza functionarea ficatului intareste imunitatea.
O alta varianta in care puteti consuma sfecla rosie este sucul meu de toamna preparat prin presare la rece. Eu il pregatesc cu ajutorul storcatorului meu prin presare la rece Kuvings   care are o viteza redusa de doar 60 rpm si pastreaza intacte vitaminele si mineralele din fructe si legume. Pe langa sfecla adaug si alte ingrediente specifice anotimpului:
• 200 g sfecla rosie
• 150 g para
• 100 g broccoli
• ghimbir ( 1-2 cm de grosimea unui deget)
• 50 ml apa plata
Se monteaza sita pentru suc, se spala si se curata ingredientele apoi, se introduc pe rand in storcator. Sucul se bea imediat dupa preparare. Detalii despre Kuvings aici 

2. DOVLEACUL este o sursa bogata de betacaroten, fier, zinc, potasiu, fibre cu efect antioxidant, anticancerigen si de reglare a tensiunii arteriale. Dovleacul amelioreaza dispozitia datorita continutului de B -uri, potasiu si glucide cu absorbtie lenta. Semintele de dovleac consumate cu tot cu coaja sunt utile pentru combaterea parazitilor intestinali si preventia cancerului de prostata.
3. STRUGURII au puternic efect antioxidant, stimuleaza sistemul imunitar, ajuta sistemul digestiv si pe cel urinar. Pot fi consumati chiar ca aliment unic, dar nu mai mult de 1-2 zile.
4. BROCCOLI este una dintre cele mai puternice legume cu rol in preventia cancerului. Contine vitamina C, fier, calciu, betacaroten si un fitonutrient (sulforaphanul) care distruge bacteria Helicobacter Pylori responsabila de aparitia ulcerului. Atentie insa, persoanele care au disfunctii ale tiroidei trebuie sa consume cu moderatie legume din familia cruciferelor ( conopida, broccoli).

5. NUCILE desi au multe calorii compenseaza prin bogatia de vitamine, B, E, minerale, proteine vegetale, acizi grasi si fibre. Ideal este sa mananci miezul de nuca pastrat in coaja pana in momentul consumului si sa nu depasesti 5-6 (25 g) nuci pe zi.

6 COMENTARI

  1. Așa este, trecerea de la vară la toamnă e un pic mai grea, mai ales atunci când din sandale treci direct în bocanci :(. Îți mulțumesc pentru recomandări, am făcut o cură de sfeclă și într-adevăr am fost mult mai energică. Îmi ești tare dragă. 🙂 Aștept noi articole.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here