RUTINA MEA DE TOAMNA SI CUM COMBAT ASTENIA

0
4070

Unul dintre efectele instalarii toamnei poate fi astenia, adica o stare de proasta dispozitie, oboseala, apatie care se explica prin scaderea temperaturii exterioare, a cantitatii de lumina si a presiunii atmosferice . Neurotransmitatorii cerebrali ( serotonina si noradrenalina) sunt in dezechilibru, secretia de cortizol (hormonul stresului) creste, iar creierul nostru reactioneaza in consecinta. Iar daca iubesti vara si nu vrei sa se termine niciodata, efectele asteniei de toamna sunt mai accentuate.

Un stil de viata echilibrat, cu putine excese ( nopti pierdute, alcool etc), miscare in aer liber si un management mai bun al stresului cotidian ma ajuta sa trec fara mari probleme peste aceasta perioada de tranzitie. Si pielea mea reactioneaza la aceasta schimbare si nu intr-un mod pozitiv.

Ce fac?

1.Vara este un anotimp solicitant pentru piele, de aceea este important sa scapam in primul rand de celulele moarte. Astfel, primul pas in pregatirea pielii pentru toamna este exfolierea. Se pot folosi mai multe tipuri de produse exfoliante: cele cu particule mici si dure, denumite scrub si cele active chimic. Specialistii nu recomanda exfolierea mai des de doua ori pe saptamana. Eu am tenul gras si folosesc in acesta perioada, de 2 ori pe saptamana, un scrub cu vitamina C si uleiuri pretioase .

  1. O alta schimbare pe care o fac in acesta perioada este introducerea serurilor in rutina zilnica. Vara ,imi incarca tenul si de aceea le evit. Serurile au formule foarte concentrate, contin molecule mult mai mici decât cele din cremele hidratante si pătrund mult mai uşor în piele având un efect intens reparator. Se folosesc in cantitate foarte mica, pe tenul curat, inainte de crema. De cele mai multe ori , avand tenul gras, sar peste crema si aplic doar serul. Acum folosesc unul cu vitamina C si acid hialuronic, acid azelaic.
  2. Si am ajuns la alimentatie si hidratare, fara de care nicio crema din lume nu are efect. In aceasta perioada organismul are nevoie de alimente bogate in grasimi de buna calitate, seleniu, zinc, magneziu, vitamina C, vitamina E, resveratrol si proteine, alimente precum avocado, nuci, struguri, afine, seminte de canepa, peste gras, dovleac. Resveratrolul , continut de strugurii negri, afine, mure , este cel mai puternic antioxidant, de 4-5 ori mai puternic decat beta-carotenul, de 50 de ori mai puternic decat vitamina E si de 20 de ori mai puternic decat vitamina C. Stimuleaza imunitatea, are un puternic efect antiinflamator si antibacterian, mentine fermitatea si elasticitatea pielii, impiedica imbatranirea prematura si este un bun antialergic. Un alt fruct excelent pentru piele si nu numai este avocado. Are grasimi bune si o cantitate mare de potasiu care normalizeaza presiunea sanguina, previne bolile cardiovasculare, stimuleaza mecanismele naturale de eliminare a toxinelor facand pielea frumoasa si stralucitoare.

Un alt capitol este hidratarea, chiar daca senzatia de sete nu mai este resimtita atat de intens ca vara. Obisnuiesc sa beau peste 2 l de apa zilnic, mai ales atunci cand fac sport.

O alta metoda pentru diminuarea efectelor asteniei de toamna este reducerea sau controlul cantitatii de cofeina. Stiu ca tendinta este sa bei in plus 1-2 cesti de cafea ca sa te pui pe picioare, dar efectul nu este cel asteptat.

Pe mine ma ajuta sa-mi pastrez nivelul de energie pe parcursul zilei bautura INKA, o solutie fara cofeina, pe care eu o adopt de ceva vreme si care se integreaza perfect in rutina mea alimentară. Este obtinuta din ingrediente 100% naturale, contine cereale precum secara, orz, cicoare si poate fi consumata de femeile insarcinate, cele care alapteaza, de copiii de peste 3 ani, chiar si de persoanele cu probleme cardiace. Sunt multe retete cu INKA pe www.bauturainka.ro, dar mie personal imi place varianta simpla :

-2 lingurite de Inka

-10 ml lapte

– apa clocotita

– un varf de lingurita de scortisoara

 

O TOAMNA FARA ASTENIE!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here