SFATURI DE TOAMNA

0
1438

Porcul nu se ingrasa in ajun si imunitatea nu se intareste atunci cand vine frigul ( sau cu 2 saptamani inainte). Oricat de promitatoare ar fi produsele pentru imunitate, ele nu functioneaza precum vopseaua de par, o aplici si brusc ai alta culoare. Un aport alimentar echilibrat si constant, un stil de viata sanatos in general sunt esentiale pentru buna functionare a sistemului de aparare a organismului.

Toamna este una dintre perioadele in care organismul nostru are nevoie de “intariri” pentru a face fata cat mai bine sezonului rece care va urma. Principalul mecanism de aparare a corpului impotriva bolilor este sistemul imunitar care are capacitatea de a identifica si memora potentialii agenti nocivi pe care ii neutralizeaza prin intermediul anticorpilor. Din pacate nu exista “arma absoluta” impotriva oricarui tip de boala si niciun aliment, vitamina, supliment sau alt tip de substanta nu poate oferi garantia unei protectii totale impotriva imbolnavirii. Cu alte cuvinte, nu exista ziduri infailibile care sa protejeze o cetate dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne straduim sa construim niste ziduri cat mai puternice.

Iata cateva metode, care aplicate CONSTANT, pot stimula sistemul imunitar:

Studiile au demonstrat ca acizii grasi omega 3 ajuta la reducerea proceselor inflamatorii, scad incidenta bolilor cardiovasculare, riscul de infarct,simptomele bolilor autoimune si intaresc sistemul imunitar. Omega 3 gasiti in peste gras ( somn, ton , macrou) sardine , nuci, migdale, seminte de canepa. Aveti grija sa mancati de 2-3 ori pe saptamana peste si zilnic 1 -2 pumni de nuci ( migdale, seminte de canepa)

Vitaminele cu cel mai mare impact asupra sistemului imunitar sunt A,C si E  iar mineralele, zinc, seleniu, cupru, fier.  Ele incetinesc procesul de imbatranire si cresc rezistenta la imbolnavire. Atentie insa, nu le suplimentati dupa capul vostru pentru ca pot avea efect invers ( de exemplu fierul sau zincul)

  1. Probiotice stimuleaza direct activitatea sistemului imunitar la nivelul mucoasei intestinale. Sunt acele produse care contribuie la refacerea florei intestinale si la multiplicarea bacteriilor benefice. Se gasesc in produse lactate fermentate, iaurturi probiotice, drojdia de bere, varza murata. Sunt multe produse pe piata care au inscriptionat termenul “probiotic” dar asta nu inseamna ca au efect garantat. Numarul de bacterii pe doza trebuie sa fie minimum 100 milioane pentru ca produsul sa fie eficient. De asemenea numarul de bacterii active scade substantial in cateva zile (7-10 zile) ,prin urmare produsele lactate probiotice trebuie sa fie proaspete sau pastrate la frigider non stop pentru a avea efect.

 

4.Exercitiul fizic practicat in mod constant ajuta organismului si amelioreaza functionarea sistemului imunitar. Va las mai jos un antrenament pe care il puteti face acasa de 4-5 ori pe saptamana

Daca vreti sa scapati de kilogramele in plus, multe sau putine, acum e cel mai bun sa incepeti un program echilibrat bazat pe corectarea alimentatiei si deficit caloric. Motivul este temperatura de afara care scade ( sau macar ar trebui :)) iar organismul isi va intensifica automat arderile pentru a se adapta.

Nu neglijati hidratarea care este la fel de importanta chiar daca in aceasta perioada nu mai simtiti atat de pregnant  ca vara senzatia de sete! Beti apa imediat ce va treziti din somn si pe parcursul zilei , la fiecare ora.

Va las mai jos si legumele pe care ar fi bine sa le introduceti in alimentatia din aceasta perioada.

Acum e momentul ideal pentru legumele care cresc in subsol (telina, sfecla, cartofi, pastarnac, radacina de patrunjel) pentru o cura de struguri sau produse probiotice care sa stabileasca echilibrul intestinal.

1 SFECLA ROSIE consumata cruda in salate sau coapta la cuptor are efecte remineralizante si revigorante. Combate anemia si stimuleaza functionarea ficatului intareste imunitatea.

  1. DOVLEACUL este o sursa bogata de betacaroten, fier, zinc, potasiu, fibre cu efect antioxidant, anticancerigen si de reglare a tensiunii arteriale. Dovleacul amelioreaza dispozitia datorita continutului de B -uri, potasiu si glucide cu absorbtie lenta. Semintele de dovleac consumate cu tot cu coaja sunt utile pentru combaterea parazitilor intestinali si preventia cancerului de prostata.
  2. STRUGURII au puternic efect antioxidant, stimuleaza sistemul imunitar, ajuta sistemul digestiv si pe cel urinar. Pot fi consumati chiar ca aliment unic, dar nu mai mult de 1-2 zile.
  3. BROCCOLI este una dintre cele mai puternice legume cu rol in preventia cancerului. Contine vitamina C, fier, calciu, betacaroten si un fitonutrient (sulforaphanul) care distruge bacteria Helicobacter Pylori responsabila de aparitia ulcerului. Atentie insa, persoanele care au disfunctii ale tiroidei trebuie sa consume cu moderatie legume din familia cruciferelor ( conopida, broccoli).
  4. NUCILE desi au multe calorii compenseaza prin bogatia de vitamine, B, E, minerale, proteine vegetale, acizi grasi si fibre. Ideal este sa mananci miezul de nuca pastrat in coaja pana in momentul consumului si sa nu depasesti 5-6 (25 g) nuci pe zi.

Daca aveti un eveniment important la care participati in aceasta toamna/iarna sau pur si simplu vreti sa va schimbati stilul de viata  va recomand programele mele de pe acest site

https://www.carmen-bruma.ro/supersilueta-de-plaja-by-carmen-bruma/

https://www.carmen-bruma.ro/intra-in-rochia-de-mireasa/

https://www.carmen-bruma.ro/3-s-sanatoasa-supla-satula/

O toamna senzationala!

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here