TRUCURI EFICIENTE SI IEFTINE PENTRU INTARIREA IMUNITATII

1
1513

Porcul nu se ingrasa in ajun si imunitatea nu se intareste atunci cand vine frigul ( sau cu 2 saptamani inainte). Oricat de promitatoare ar fi produsele pentru imunitate, ele nu functioneaza precum vopseaua de par, o aplici si brusc ai alta culoare. Un aport alimentar echilibrat si constant, un stil de viata sanatos in general sunt esentiale pentru buna functionare a sistemului de aparare a organismului.

Toamna este una dintre perioadele in care organismul nostru are nevoie de “intariri” pentru a face fata cat mai bine sezonului rece care va urma. Principalul mecanism de aparare a corpului impotriva bolilor este sistemul imunitar care are capacitatea de a identifica si memora potentialii agenti nocivi pe care ii neutralizeaza prin intermediul anticorpilor. Din pacate nu exista “arma absoluta” impotriva oricarui tip de boala si niciun aliment, vitamina, supliment sau alt tip de substanta nu poate oferi garantia unei protectii totale impotriva imbolnavirii. Cu alte cuvinte, nu exista ziduri infailibile care sa
protejeze o cetate dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne straduim sa construim niste ziduri cat mai puternice.

Iata cateva metode, care aplicate CONSTANT, pot stimula sistemul imunitar:

  1. Studiile au demonstrat ca acizii grasi omega 3 ajuta la reducerea proceselor inflamatorii, scad incidenta bolilor cardiovasculare, riscul de infarct,simptomele bolilor autoimune si intaresc sistemul imunitar. Omega 3 gasiti in peste gras ( somn, ton , macrou) sardine , nuci, migdale, seminte de canepa. Aveti grija sa mancati de 2-3 ori pe saptamana peste si zilnic 1 -2 pumni de nuci ( migdale, seminte de canepa)
  2. Vitaminele cu cel mai mare impact asupra sistemului imunitar sunt A,C si E  iar mineralele, zinc, seleniu, cupru, fier.  Ele incetinesc procesul de imbatranire si cresc rezistenta la imbolnavire. Atentie insa, nu le suplimentati dupa capul vostru pentru ca pot avea efect invers ( de exemplu fierul sau zincul)

3. Probiotice stimuleaza direct activitatea sistemului imunitar la nivelul mucoasei intestinale. Sunt acele produse care contribuie la refacerea florei intestinale si la multiplicarea bacteriilor benefice. Se gasesc in produse lactate fermentate, iaurturi probiotice, drojdia de bere, varza murata. Sunt multe produse pe piata care au inscriptionat termenul “probiotic” dar asta nu inseamna ca au efect garantat. Numarul de bacterii pe doza trebuie sa fie minimum 100 milioane pentru ca produsul sa fie eficient. De asemenea numarul de bacterii active scade substantial in cateva zile (7-10 zile) ,prin urmare produsele lactate probiotice trebuie sa fie proaspete sau pastrate la frigider non stop pentru a avea efect.

4.Exercitiul fizic practicat in mod constant ajuta organismului si amelioreaza functionarea sistemului imunitar. Va las mai jos un antrenament pe care il puteti face acasa de 4-5 ori pe saptamana

Sursa foto bodygheek.ro

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here